Dietetyk z wizytą w... Winnicy !

    .. To można pić alkohol będąc na diecie ??? pyta męska ( w przewadze ) część widowni... ;-) 

                                                 

                 

               

 Prof. Rosa M. Lamuela-Raventos z wydziału Żywienia Uniwersytetu w Barcelonie , twierdzi, że umiarkowana konsumpcja czerwonego wina nie jest skorelowana z przybraniem na wadze .. I to dla większości jest dobra wiadomość . 

 Przy zdrowej diecie te kilka kalorii nie zrobi dużej różnicy a efekt ochrony, zmniejszenie ryzyka zawału serca i cukrzycy, jest jak najbardziej pożądany. 

 Przykładowo 100 g alkoholu to ok 85 kcal. Wino zawiera silny przeciwutleniacz resweratrol oraz mocno skoncentrowane polifenole, nawet 200 mg w 100 ml w czerwonym i 30 mg w białym .

     

 Picie wina jest więc profilaktyką zdrowego stylu życia i tego się trzymajmy :-)

 .. Stąd też moja sobotnia wycieczka do winnicy Dwórzno , nie pierwsza zresztą i na pewno nie ostatnia. 

 Na podobnych warsztatach zwiedzania winnicy w Dwórznie już byłam ale teraz jako posiadaczka złotej przepaski mogłam poznać jeszcze więcej tajników kunsztu winiarstwa.

               

 Próbowałam wina z pierwszego w tym roku zbioru , około 3 tygodniowego ale i musującego szampana , którego otwarcie nie należy do najprostszych i wiąże się niestety z ubytkiem w butelce ;-)

                                                     

 Właściciele winnicy, Oskar i Wiktor, jak słusznie napisał ktoś na FB " to prawdziwi wirtuozi tego trunku, którzy zabiorą Was w  niezwykły świat wina " . W punkt!

               

 Super sprawą było to, że mogłam własnoręcznie rozlać wino do butelek, zakorkować je, obanderolować i nakleić etykietę z własną dedykacją. Coś niepowtarzalnego , polecam Wam .

                                              

 To takie moje i tylko moje butelki z koneserskim czerwonym winem Mazowia Red, które będę piła , żeby wzmocnić moje skołatane serducho a właściwie w profesjonalny sposób degustowała , wykorzystując do tego moje wszystkie zmysły a na pewno wzrok, węch i smak , ten cudowny trunek ..

.. Dziękuję Panowie :-)






































Komentarze

Popularne posty