Włochy kojarzą się Wam z ? mi z prostymi potrawami, od serca, z włoszczyzną a raczej Włoszczyzną , z serii : Dietetyk Miłośniczka Jedzenia poleca

                         Włochy kojarzą się Wam z ? mi z prostymi potrawami, od serca, z włoszczyzną a                                          raczej Włoszczyzną , z serii : Dietetyk Miłośniczka Jedzenia poleca

Edit : niestety kolejny punkt który zniknął z łódzkiej mapy a szkoda :-(

  Pamiętacie jak jakiś czas temu publikowałam informację, że za najlepszą i najzdrowszą dietę wg Raportu U.S. News została uznana Dieta Śródziemnomorska, a że jestem jej zwolenniczką, bardzo mnie ta wiadomość ucieszyła. 
  Pewnie nie zdziwi Was, że ostatnio moje kroki skierowałam nie gdzie indziej, jak do "Włoszczyzny" - restauracji włoskiej mieszczącej się przy ulicy Piotrkowskiej 16, z kuchnią jak mówi metryczka: autentycznie włoską.

"Trochę trattoria,
trochę restauracja,
trochę sklep z winami,
oliwami i innymi włoskimi specjałami
Lubimy być tacy! ( .. )"

  My Polacy Włochy kojarzymy przede wszystkim z pizzą i makaronami, ewentualnie z deserem tiramisu. Mnie, jako że "siedzę" w temacie diet, żywienia, kuchnia włoska kojarzy się z śródziemnomorskim jedzeniem czyli zdrowym, prostym, opartym na świeżych, najlepszych gatunkowo produktach. Ręcznie robione makarony z niewielką ilością dodatków, aromatyczne oliwy, 
włoski ser, wino... chętnie znalazłabym się teraz w małej, włoskiej knajpce...
 Okazuje się, że to wszystko znajdziecie w Włoszczyźnie, nie konieczne są dalekie podróże, ogromne wydatki, by poczuć ten niepowtarzalny klimat... wystarczy usiąść przy stoliku, zamówić koszyk świeżego chleba pieczonego na zakwasie, umoczyć go w oliwie, posypać ziołami, które zamiast kwiatów znajdziecie na stolikach (ja trafiłam na mój ulubiony tymianek), wypić lampkę wina i zapomnicie przez chwilę o całym świecie. A jeśli przy odrobinie szczęścia przysiądzie się do Waszego stolika właścicielka restauracji, Pani Emilia, dowiecie się różnych ciekawych informacji na temat włoskiej kuchni, której jest pasjonatką i znawczynią i okaże się, że Włosi nie tylko jedzą makarony, ale w zależności od regionu, także rośliny strączkowe, warzywa, ryby i wiele potraw, które nam Polakom z Włochami nie kojarzą się absolutnie.



ulubione miejsca..

 Ja nie poprzestałam na pieczywie i skusiłam się na sałatę z pieczonymi burakami, pomarańczami i serem kozim, jako że stałam się ostatnio fanką ciekawych połączeń i wciąż szukam nowych smaków. 
Jak zapewne wiecie jestem dietetyczką, lecz mimo to moja wizyta w restauracji nie obędzie się bez deseru. Skosztowałam tradycyjnej panna cotty i lekkiego ciasta cytrynowego Torta al limone di zia Ornella... czy to nie brzmi pięknie???ech... i smakuje.

 Emilio, Franci cieszę się, że mogłam do Was zajrzeć, skosztować tych wspaniałości, przenieść się choć na chwilę do Włoch za sprawą Waszej kuchni i opowieści. Moje kubki smakowe nie zapomną tej kulinarnej podróży :-)


z dedykacją samej Magdy Gesler!




I love oliwa
ser kozi

duży wybór produktów naturalnych, prawdziwie włoskich oliw

deser


klimatyczna uliczka 




Zajrzyjcie koniecznie..polecam Wasz dietetyk Elżbieta Pardej-Kraska


miłośniczka dobrego smaku
Włoszczyzna ulica Piotrkowska



Komentarze

Popularne posty